Forbrukslån og bevilgning

Det har som regel vært andre aktører eller långivere som har bevilget forbrukslån, til en høyere rente enn bankene tradisjonelt har gitt. Men da bankene oppdaget hva som skjedde har de allokert store midler til forbrukslån i stedet for vanlige lån med pant i bolig, eller hytte, til kunder. Når bankene nå låner ut forbrukslån, som regel via bankkort, kredittkort eller via nye firmaer som bankene har etablert for å låne ut i dette dyre markedet. Dyre betyr bare at bankene nå tar mer betalt for å låne ut pengene. Ofte kan man som kunde oppleve at man får avslag på lånesøknaden sin, men får beskjed av banken å søke om kredittkort på kanskje kr 100.000 for det vil man kunne få med en gang. Derfor skyver bankene ofte kundene uti uføre slik at de selv kan tjene mere på den samme kunden.

Når en person eller familie sliter økonomisk og trenger et lån så er det lite hyggelig å måtte gå til en bank med «lua i hånda» for å be om å få låne penger. Dette føles som et overgrep formange og det er derfor mye bedre for en person eller familie å gå inn på internett hvor ingen kan se dem eller man ikke behøver å føle seg utilpass over å måtte spørre om å låne penger. Da er det enkelt og fort gjort å søke banken om lån eller kreditter for det er ingen der som snakker med en, forteller om problemer som kan dukke opp eller advare mot kjøp av varer eller tjenester.

http://www.hegnar.no/Nyheter/Personlig-oekonomi/2017/07/Til-angrep-paa-bankene

 

 

Leave a Comment

Required fields are marked *.